יום רביעי, 31 באוקטובר 2012

טיפים לסטודנטים החדשים


שנת הלימודים החלה וריכזנו עבורכם מספר המלצות וטיפים שלדעתנו יהפכו את הנחיתה שלכם ליותר רכה.
ישנם סטודנטים טריים אשר התחילו ללמוד ממש עכשיו, כאשר רובנו מתחילים ללמוד אחרי הצבא או אחרי טיול בחו"ל. אחרי תקופה כזאת הלימודים לא ממש היו בראש שלנו וצריך לנקות את האבק שהצטבר במשך הזמן. לימודים היא מסגרת שיכולה להיות דיי מלחיצה וצריכים לדעת כיצד להתנהל בה, כמה טיפים שיעזרו לכם:

שמרו על קור רוח: מסגרת הלימודים יכולה להיות דיי מלחיצה. במיוחד בסמסטר הראשון, קחו את הלימודים בקלות ובנו לכם מערכת רק של קורסי החובה, אל תכבידו על עצמכם עם קורסי רשות ישר על ההתחלה. לכל אחד מאיתנו צרכים בסיסיים, תחביבים והצורך להרגיע את הנפש מידי פעם אז פנו לכם זמן חופשי לעיסוקים שלכם ואל תוותרו עליהם, הם חשובים. זכרו שלימודים בתנאי לחץ פחות אפקטיביים מלימודים כאשר אתם רגועים ושלווים.

נהלו את הזמן ואת סדר היום של המטלות, אל תתנו למטלות לנהל אתכם: במסגרת הלימודים בטח תקלעו למצב בו תצטרכו להגיש עבודות, ללמוד למבחן, לבקר את סבתא, לצאת עם החברים או לבקר את החברה/החבר. הכינו טבלה מסודרת וקבעו זמנים מוגדרים, עמדו בהתחייבויות שלכם, כך תשלימו את כל המטלות של הלימודים בזמן בלי להילחץ ולהתפשר על עבודה לא איכותית ברגע האחרון.

לימודים לאורך כל השנה ולא רק בסוף: חלקם של הסטודנטים לומדים רק לפני המבחן ולדעתנו הדבר הנכון ביותר עבורכם הוא ללמוד לאורך כל השנה. לימודים לאורך השנה מפחיתים את הלחץ לקראת המבחן ויעזרו לכם רבות במקרה של מטלה שתצוץ רגע לפני המבחן. שקידה והקשבה לאורך כל השנה הופכת את חווית הלמידה למבחן למלחיצה הרבה פחות.

טיפול בלקויות למידה:לחלקם של הסטודנטים יש הפרעות קשב או לקויות למידה מסוימות. אם אתם יודעים על לקות למידה שיש לכם, גשו וטפלו בה בהקדם האפשרי. בכל מוסד אקדמאי יינתן לכם הסבר כיצד לגשת לבדיקה של לקויות למידה שבעזרתה, תוכלו לקבל הקלות במבחנים כמו תוספות זמן לדוגמה ויותר חשוב, להבין כיצד להתגבר על הלקויות ולהפוך את הלימודים לפשוטים יותר.

טיפ קטן לחיסכון:תקופת הלימודים ידועה כתקופה טיפה לחוצה כלכלית משום שעובדים חצי משרה, או שלא עובדים בכלל בגלל מבחנים. אם אתם גרים עם שותפים בדירה, אנו ממליצים לעשות קנייה גדולה בסופר פעם בשבועיים או חודש, במקום לאכול בחוץ, סטודנט לא אוכל כמות גדולה של מצרכים וגם קשה לו יותר לקנות קנייה אחת לבד.

בהצלחה לכל הסטודנטים
מאחלים אי.אר.טי מכינה לעיצוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.