יום שלישי, 25 בדצמבר 2012

הדרך הנכונה לפרזנטציה מוצלחת


סטודנטים יקרים,

כחלק מלימודי העיצוב שלכם ובפרט כאשר תלמדו במוסדות הגבוהים לעיצוב, תדרשו להציג בפני קהל מודל או דגם מסוים שעיצבתם. כמו לכל דבר גם להצגה מול קהל ולפרזנטציה יש כללים משלה. בעזרת כללים אלו נסלול יחדיו את הדרך לפרזנטציה מוצלחת, מעניינת ומקורית שלא ישכחו זמן רב, או שלפחות תבליט אתכם על פני מתמודדים אחרים.

בבואכם להציג רעיון מסוים הכלל הראשון החשוב הוא רושם ראשוני. הדרך בה תתלבשו, תתנהגו ותתנסחו משפיעים ישירות על הקהל והתרשמותו מכם. כך לדוגמה צורת העמידה, התבוננות בקהל או התמקדות באדם אחד, תנועות ידיים ואפילו עוצמת הקול משנים את האופן בו יתרשמו מכם. לכן, שמרו על עמידה יציבה, בטוחה והביטו בעיני כל המשתתפים במצגת כך הם מרגישים שותפים ומתעניינים בכם יותר. יש נטייה לחשוב שבחירת נושא מעניין היא הדרך להצלחת פרזנטציה וזו טעות! הדרך הנכונה והבטוחה להצלחה היא לא בחירת הנושא אלא הדרך בה תעבירו אותו.

הכלל השני החשוב הוא בקיאות ושליטה מלאה בחומר. רמת המוכנות שלכם לפרזנטציה צריכה להיות מעל 100% וברמה הגבוהה ביותר. הסיבה לכך טמונה בעובדה שאנשים רבים לא התנסו בהצגה מול קהל ומקבלים בפתאומיות "Blackout" וכל החומר נשכח בן רגע. לעומת זאת, גם אם תתרגשו טיפה אבל תשלטו בחומר תוכלו להעביר את הפרזנטציה על המודל שעיצבתם בקלות רבה ופחד הקהל יעלם.

כלל נוסף הוא מודעות עצמית. היו מודעים לעצמכם, תרגלו את הפרזנטציה לפני חברים שלכם, המשפחה וקבלו פידבק אמיתי וכנה. בצורה כזאת, תוכלו להתכונן ולשנות ניסוחים או אפילו תנועות גוף ושליטה בעוצמת הקול על מנת שתהיו יותר ברורים ונעימים לקהל. תרגול מקדים לפחות 3-4 פעמים של הפרזנטציה משפיע ישירות על הביטחון העצמי ועל רמת המוכנות שלכם (מומלץ אפילו להקליט את עצמכם ולאחר מכן לשמוע ולבחון את ההקלטה).

אנו מאמינים כי על מנת להעביר פרזנטציה באופן מעניין ומרתק דרוש תרגול וכמובן הרבה ניסיון. למרות זאת, תוכלו לגלות שתרגול קטן לפני הדבר האמיתי יביא אתכם לרמת ביצוע שלא חשבתם שתגיעו אליה. תנו למוצר שעבדתם עליו כל כל הרבה את הכבוד המגיע לו והציגו אותו בדרך הכי טובה שתוכלו ללא פשרות.

המשך לימודים מוצלחים,
מכינה לעיצוב,  אי.אר.טי סטודיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.